21 June 2010

Isnin Yang Hening


Assalamualaikum selamat hari isnin. Selamat memulakan kerja. Kepada bebudak sekolah selamat kembali ke sekolah dengan kasut Bata. Cuti sekolah dah habis jangan ngengade nak tambah cuti sendiri. 2 minggu cuti tak cukup ke? Ingat senang ke nak dapat cuti 2 minggu. Masa sekolah je la yang dapat nak cuti lelame. Dah kerja nanti tau la korang dapat cuti 1 hari pun dah bersyukur sangat. Eh yang koi membebel tak pasal kat sini apehal? Macam la ade budak skolah yang tengah baca blog ni. Diorang kan ade kat sekolah. Yang tengah kerja dan berpura-pura kerja tu ade la kat sini. Termasuk la koi sekali..hehehe.

Ni ada satu teka-teki untuk mencerdaskan sedikit minda yang lesu di pagi Isnin yang hening ini:

Ada 3 orang sahabat iaitu Si Pekak, Si Bisu dan Si Buta. Pada suatu hari berlakulah kejadian yang tidak diingini apabila Si Pekak telah mencemar duli persahabatan mereka dengan mencuri duit Si Buta. Namun perbuatan terkutuk tersebut telah disaksikan oleh Si Bisu yang ditakdirkan berada di tempat kejadian. Persoalannya di sini camne Si Bisu ni nak bagitahu kepada Si Buta yang Si Pekak telah mencuri duit beliau? Nak cakap dia bisu. Nak wat bahasa isyarat Si Buta tak nampak. Bolehkah anda membantu beliau? Kesian tau kat beliau...

Tiada la ape-ape hadiah disediakan bagi menjawab teka-teki ni. Cuma jutaan terima kasih dapat diberikan kerana ikhlas membantu orang dalam kesusahan.Thanx.

8 rejaman pembunuh:

h a n i e said...

tulih jek la kat kertas. suh si pekak bace. hehehehe

pakcik kordi said...

saloh lalu jawapan aok hanie...

koi tau...tp koi mls nk tulis kt sini sbb koi tknk org lain tau jawapan dia...

aok berak tak pagi tadi nerzhul?

zulkbo said...

Salam bertandang
monday blues..
moga happy2 sokmo
dan sihat selalu..
ha ha..tenok brazil
lawan semalam..
mengantuk je la
hari ni..

pakcik kordi said...

kakakah!!!!!

ele....nerzhul tgk bola smlm brazil lawan ivory coast sbb tu beliau ngntuk ini pg....kakakah!!!mcm koi tk tau!!!

akuanakpahang said...

Selamat hari senin selamat menjalankan tugas .. kawan ttp bz sokmo hari senin nie...x lepas nok angkat kepala huhuhu...

Farid MOFASAD said...

sms sudah~

relevan said...

Gaji bila?..

el said...

isnin gua cuti...yiharrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...