10 February 2011

Penunggang Kuda Misteri Ketika Pemberontakan Di Mesir

Seorang perakam video amatur telah terakam sebuah petikan yang kelihatan seperti penunggang kuda. Petikan video yang memaparkan penunggang kuda tersebut jelas kelihatan pada minit ke 1.23. ‘Penunggang kuda’ tersebut seperti menuju ke arah langit lalu ia hilang


Gambar: SATU lembaga penunggang kuda (dalam bulatan) berada di sebatang jalan raya dekat Dataran Tahrir di Kaherah pada Khamis lalu.






Imej misteri itu disiarkan dalam lintasan berita mengenai situasi yang berlaku dekat Dataran Tahrir di sini pada awal pagi.

Dalam imej tersebut, bayang penunggang kuda yang berwarna hijau dan bercahaya itu seolah-olah melihat gelagat para penunjuk perasaan membaling batu dan kebakaran kereta di tepi sebatang jalan raya dalam rusuhan itu.

Kuda yang dinaiki lelaki itu kemudian bergerak perlahan-lahan sebelum ia berlari ke langit dan lenyap ditelan kegelapan.

Imej tersebut kini menjadi perdebatan hangat dalam beberapa laman web di Internet mengenai kejadian misteri itu.

Penulis tidak mampu untuk mengia mahupun menidakkan rakaman video tersebut. Penulis tidak nafikan bahawa sekarang wujud pelbagai kaedah untuk melihatkan sesuatu video ‘lebih bermisteri’ sepertimana yang berlaku pada video ‘Malaikat di Kaabah’ yang mana ia pernah popular satu ketika dahulu.

Penulis juga tidak menolak jika ada yang beranggapan bahawa ia adalah biasan daripada cahaya yang dipantul ke kaca kamera.

Dan terserah kepada pembaca semua untuk menilai menggunakan budi bicara masing-masing.

Selamat Menonton (;

Visit www.manusiareptilia.blogspot.com for more

5 rejaman pembunuh:

Jejaka Desa said...

Teknologi zaman sekarang kan canggih.Bukan takat gambor je deme boleh nguboh.Video pun dah jadi macam mainan je.

zulkbo said...

salam..

ADA HANTUUUUU....


Larikkkkk..!!!he he..

Cik SHiNJU said...

Jgn biorkan diri aokme..
Diselubungi...misteriiii...
hihihihihiiiiii

Anonymous said...

misteri btol ni.. sebiji macam kuda

Mr.IX said...

sejak try blaja adobe aftereffect, susah dh nak caye menda2 tu..

Salam Blogwalking !! ^__^V
Latest Entry :
Download Angry Birds for PC. Jom Lastik Babi !!!
Mayat Obor-obor besar???!!!
Sebab per blogger letak tutorial?

Klik-Klik-Klik!! :
Jom sayang2...sayang..sayang..sayang...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...