27 March 2010

Jom Ngandung



NAK SYUSYU NAK SYUSYU

Entry kali ini sebenarnya bukan mengajak anda belajar tentang cara cara mengandung ataupun cara cara bersalin, tetapi mengajak anda berfikir sejenak, iaitu isu buang bayi, apakah yang terjadi pada dunia sekarang ni ya..

Isu buang bayi nyata tumbuh kembali. dahulu ia pernah hangat seketika, kembali senyap
tetapi kini semakin menjadi-jadi. Dengan kejadian semakin banyaknya penemuan bayi tidak
berdosa, kebanyakannya hanya tinggal jasad, dengan litupan lampin, di gigit semut, macam-macam lagila...Boleh di katakan hari-hari.. Isk Isk Isk.. Kejam lagi zalim mereka itu..

Siapakah yang harus di persalahkan?
Imam Al-Ghazali berkata : ``Anak anak adalah amanah atas ibu bapa, jika dia terbiasa
dengan benda yang baik, dia akan membesar dalam kebaikan dan biasa dengannya. Dan
jika dibesarkan dalam suasana yang tidak baik, maka menderitalah dia dan binasa``

-Wallahualam-

9 rejaman pembunuh:

hans said...

hahahah
rajin plak gunting kulit limau buat bentuk cicak

Mazru Majid said...

ye laa..agak menakutkan lah zaman skrg dgn isu buang anak..

*Dak kecikkk* said...

Kreatif nau gamba tu..hihihi
Manusia akhir zaman.:(

Cik Syima said...

saya rasa (saya rasa lah) yg membuang tuh bukan org malaysia.skrg kan ramai pendatang.org kita tergamak ke?lagi 1, takkan selama depa pregnant ni takde sapa realize? itu saya rasa lah.mungkin separuh tuh ada jugak org kita kan...

tuyuk said...

(;

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

singah dan membaca jap

Rowena Chasez said...

(: (: (: (:

nak ikut cara tuyuk komen..(:

relevan said...

ye tuyuk..buang bayi macam buang kulit durian sekarang ni..elok di sula saja bontot sipesalah jika dapat tangkap..

pakcik kordi said...

aghh!!kejam!kejam nye manusia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...